Book review:"Sinatra: Up and Running"
Italian version below.
The first time I leafed through this book I wondered if 20 bucks was too much for a book of just over 100 pages.
When I started reading it was clear that this book was worth every single cent.
Clear concepts and well written, too bad for some mistakes in the code examples. Not even a word is wasted explaining how to develop in ruby; surely it is a book for experienced developers.
If you are looking for a step by step guide about web development with sinatra then this is not the book you are looking for. There are no advices on how to organize a project nor any best practice.
Who is this book for?
It’s a book for experienced developers who want to sharpen their knowledge about how sinatra works and not settle for high-level API. You’ll learn how to develop and use modular applications, building the theoretical bases for applications reuse; you’ll learn how RACK works and how to integrate several web applications developed with different frameworks (Rails, Sinatra and also simple RACK based applications).
Not even a sentence is redundant in this excellent manual, surely it is a reference book to keep on hand.
Italian version
La prima volta che ho sfogliato questo libro mi sono chiesto se 20$ non fossero troppi per un libretto di poco più di 100 pagine.
Dopo aver iniziato a leggerlo è stato subito chiaro che il libro valeva ogni singolo centesimo.
Concetti chiari e ben scritti, peccato solo per qualche errore negli esempi di codice. Non si spreca neanche una parola per i concetti di ruby; è decisamente un libro per programmatori esperti.
Se state cercando una guida passo passo per lo sviluppo di applicazioni web con sinatra, lasciate perdere, questo non è il libro che fa per voi. Non ci sono consigli su come organizzare un progetto, né alcuna best practice.
Allora per chi è questo libro?
Per sviluppatori esperti che vogliono approfondire il funzionamento di sinatra e che non si accontentano delle API di alto livello. Vengono trattate le applicazioni modulari, gettando le basi teoriche per il riuso delle applicazioni; viene spiegato molto bene come funziona RACK e come integrare web-app differenti (Rails, Sinatra ma anche semplici applicazioni fatte secondo le API di RACK).
Neanche una frase è superflua in questo ottimo manuale, sicuramente si tratta di un testo di riferimento da tenere a portata di mano.
This post accepts webmentions. Do you have the URL to your post?
https://l0g.in/4KFN00